Zápis o úmrtí a následné vydání úmrtního listu se provádí na základě „Listu o prohlídce zemřelého“, který obdrží matriční úřad po úmrtí fyzické osoby od poskytovatele zdravotních služeb. Po předložení osobních dokladů zemřelého (občanský průkaz, rodný list, příp. oddací list) je vydán úmrtní list, který bude vypraviteli pohřbu zaslán do vlastních rukou.
Vypravitel pohřbu
Předpokladem je předložení potřebných dokladů.
Osobní návštěvou na matričním úřadu, případně můžete pověřit odevzdáním dokladů pohřební službu.
Městský úřad Kuřim, odbor správních a vnitřních věcí, matrika vyřizuje úmrtí fyzické osoby ve správním obvodu Městského úřadu Kuřim, tj. v katastrálním území obcí Čebín, Česká, Jinačovice, Kuřim, Lelekovice, Moravské Knínice a Rozdrojovice.
V případě osobního vyřízení úmrtního listu je třeba předložit také průkaz totožnosti vyřizující osoby.
Při vydání prvopisu úmrtního listu se správní poplatek neplatí.
Matriční úřad vydá úmrtní list do 30 dnů od obdržení podkladů pro zápis.
Povinnost podání žádosti o nový občanský průkaz do patnácti pracovních dnů po převzetí úmrtního listu se týká pozůstalých manželů či partnerů, v jejichž občanském průkazu je rodinný stav uveden.
Za správnost návodu odpovídá - obecně: vedoucí odboru
Za správnost návodu odpovídá pan / paní: Mgr. Lenka Krejčová
Návod je zpracován podle právního stavu ke dni: 27.2.2019
Datum poslední aktualizace: 27.2.2019