Z důvodu nedostatečných kapacit jídelny a odborných učeben, bariérovosti objektu a špatné dopravní obslužnosti školy, se připravuje investiční akce, o jejíž spolufinancování jsme opět požádali Ministerstvo financí ČR. Realizace investiční akce vzhledem k plánovaným nákladům byla podmíněna dotací. Dotační program Ministerstva financí podporuje rozšíření kapacit základních škol v okolí velkých měst v rámci celé infrastruktury školy s podmínkou zajištění bezbariérového přístupu i pohybu po budově. Součástí akce je:
- dopravní řešení (příjezdová cesta k novostavbě, parkovací místa)
- stavební řešení objektu (navýšení kapacity školní jídelny a výdejny, vybudování nových
výukových kapacit, bezbariérovost školy, doplnění rekuperace v přístavbě)
- související příprava, projektová a inženýrská činnost
Dne 13. 12. 2016 schválilo Zastupitelstvo města Kuřimi usnesením č.1163/2016 realizaci investiční akce „Město Kuřim - ZŠ Kuřim - vybudování nových výukových kapacit - III. etapa“ ve výši 32 000 000,- Kč včetně DPH.
Z důvodu následujících změn v projektu vyžádaných dotčenými orgány dochází k navýšení předpokládaných celkových nákladů na 64 100 000,- Kč včetně DPH.
Odůvodnění změn v projektu:
Zajistit bezbariérovost ZŠ Jungmannova se ukázalo oproti zvažovanému řešení (ve studii) výrazně komplikovanější. Škola je postavena na svažujícím se terénu, má 6 výškových úrovní; 4 výškové úrovně obslouží výtah, který vede podél budovy obou školních traktů, 2 úrovně se řeší instalací vnitřních ramp.
Nejvíce komplikované se v průběhu projektování ukázalo být zajištění přístupů z exteriéru. Navrhovaná přístupová rampa do 1. NP od hlavního vchodu do budovy školy nesplňovala požadavky bezbariérového sklonu. Bylo tedy předloženo nové řešení, které spočívá ve vybudování nového venkovního bezbariérového vstupu do prostor šaten od budovy družiny na ulici Otevřená. Vlivem rozšíření prostoru jídelny je kladen požadavek na zvětšení únikového prostoru, ke kterému poslouží venkovní rampa, která oproti původnímu projektu bude napojena z úrovně hlavního vstupu do budovy ZŠ Jungmannova do prostor jídelny. Dále z kamerového průzkumu u vedlejšího vstupu do budovy (pod jídelnou), vyplývá nutnost vybudování nové dešťové kanalizace, a to včetně retence. Musí dojít k rekonstrukci vodovodní a plynovodní přípojky a přeložení veřejného osvětlení z důvodu nevyhovujícího umístění světla, které zasahuje do nové výstavby. Rovněž musí dojít k navýšení příkonu elektrické energie vlivem zvýšených nároků na provoz jídelny. Současně s přístavbou jsou řešeny i terénní a sadové úpravy až po hranici pozemku.
Stav investiční akce:
1) Stavební řešení objektu:
V současné době je podána projektová dokumentace ke sloučenému územnímu a stavebnímu řízení. Předpokládaný termín získání stavebního povolení je konec února 2018, zahájení výběrového řízení na zhotovitele se předpokládá v polovině února 2018 a zahájení stavebních prací neprodleně po podpisu smlouvy, předběžně květen 2018.
Předpokládaná doba výstavby činí 14 měsíců s ohledem na provoz školy.
Předpokládaný termín dokončení realizace do konce roku 2019
Předpokládané náklady na stavební řešení objektu včetně projektu: 53 412 219 Kč
Z toho:
projektové práce.......................................................................................... 1 340 109,- Kč
inženýrská činnost.......................................................................................... 671 110,- Kč
realizace díla.............................................................................................. 50 820 000,- Kč
administrace VŘ............................................................................................... 52 000,- Kč
rezerva 1%...................................................................................................... 529 000,- Kč
(předpokládáme snížení předpokládané ceny ve výběrovém řízení na dodavatele stavby)
2) Dopravní řešení:
V současné době se vyřizuje souhlas JMK s umístěním stavby za účelem získání územního rozhodnutí a zpracovává se projektová dokumentace ke stavebnímu řízení. Souhlas JMK s umístěním stavby je podmíněn smlouvou na věcné břemeno s Cetinem (přeložka telefonního vedení u DDM) a E.ONem (přeložka kabelu NN u DDM). Předpokládaný termín získání stavebního povolení je květen 2018, zahájení výběrového řízení na zhotovitele se předpokládá v květnu 2018 a zahájení stavebních prací neprodleně po podpisu smlouvy, předběžně srpen 2018.
Předpokládaná doba výstavby činí 4 měsíce.
Předpokládaný termín dokončení realizace listopad 2018
Předpokládané náklady na dopravní řešení včetně projektu: 10 676 761 Kč
Z toho:
projektové práce............................................................................................. 474 289,- Kč
inženýrskou činnost........................................................................................ 155 000,- Kč
realizaci díla................................................................................................. 9 917 472,- Kč
administraci VŘ................................................................................................ 24 000,- Kč
rezerva 1%...................................................................................................... 106 000,- Kč
Celkové předpokládané náklady na investiční akci 64 088 980 Kč
Výše uvedené náklady jsou včetně DPH.
Žádost o dotaci byla podána dne 22. 12. 2016 a dne 19. 6. 2017 město obdrželo registrační list akce. Minimální podíl města na celkových nákladech investiční akce je 30%, dotace Ministerstva financí ČR je 70% - nejvýše však 22 400 000,- Kč. Dotace se bude čerpat na vlastní realizaci stavby.
Termín dokončení realizace akce, daný podmínkami poskytovatele dotace, je stanoven na 31.12.2018, což je v danou chvíli nereálné. OI jedná s poskytovatelem dotace o prodloužení termínu a převedení neprofinancovaných peněz z roku 2017. V případě, že se nepodaří prodloužit termín vyúčtování dotace, bude proplacena částka v maximální výši 70% schválených nákladů, které se v roce 2018 prostaví. Poskytovatel dotace o dané věci rozhodne až v druhé polovině roku 2018.
Typ smlouvy: | O dílo - Investice |
---|---|
Odbor: | OI |
Zpracoval: | Ing. Olga Hanáková |
Hodnota: | 5 000 Kč |
Hodnota s DPH: | 6 500 Kč |
Datum účinnosti: | 30.5.2018 |
Smluvní strany: | Ústav archeologické památkové péče Brno, veřejná výzkumná instituce (48511005) |
Typ smlouvy: | Ostatní |
---|---|
Odbor: | OI |
Zpracoval: | Ing. Olga Hanáková |
Datum účinnosti: | 29.10.2018 |
Smluvní strany: | CETIN a.s. (04084063) |
Typ smlouvy: | Ostatní |
---|---|
Odbor: | OI |
Zpracoval: | Ing. Olga Hanáková |
Datum účinnosti: | 8.11.2018 |
Smluvní strany: | EG.D, a.s. (28085400) |
Typ smlouvy: | O poskytování služeb |
---|---|
Odbor: | OI |
Zpracoval: | Ing. Olga Hanáková |
Hodnota: | 28 500 Kč |
Hodnota s DPH: | 28 500 Kč |
Datum účinnosti: | 28.11.2018 |
Smluvní strany: | Renata Petrželová (02127288) |
Typ smlouvy: | Ostatní |
---|---|
Odbor: | OI |
Zpracoval: | Ing. Olga Hanáková |
Hodnota: | 6 000 Kč |
Hodnota s DPH: | 7 260 Kč |
Datum účinnosti: | 17.5.2019 |
Smluvní strany: | Ústav archeologické památkové péče Brno, veřejná výzkumná instituce (48511005) |