Používat hlasového asistenta | Nepoužívat hlasového asistenta | Trvale deaktivovat hlasového asistenta | Nápověda hlasového asistenta
Pro uzavření této informace klikněte zde.
Užitečné informace pro uživatele veřejné dopravy
Bezpečné zóny ve vlacích v JMK...
Pro zvýšení pocitu bezpečí byly ve večerních a nočních vlacích v Jihomoravském kraji vytvořeny tzv. bezpečné zóny, v nichž se mohou shromažďovat např. osaměle cestující ženy, které při cestování vlakem ve večerních hodinách zažívají pocit nebezpečí. Více o projektu:Bezpečné zóny
Roční jízdenka IDS JMK...
Pokud používáte IDS JMK pravidelně, vyplatí se uvažovat o roční předplatní jízdence. Kromě výhodné ceny (v přepočtu na 1 měsíc) má tu výhodu, že na ni v nepracovní dny mohou cestovat 2 dospělí a až 3 děti do 15 let, tzn. zpravidla celá rodina.
Zpoždění nebo náskok...
Je-li vlak opožděn, Vy již máte označenou časovou jízdenku a hrozí, že platnost Vaší jízdenky vlivem zpoždění vlaku vyprší před ukončením jízdy, můžete požádat průvodčího, aby platnost Vaší jízdenky prodloužil o dobu zpoždění vlaku.
Pokud Vám ujede autobus a je zcela zřejmé, že odjel dříve, než v dobu stanovenou jízdním řádem, na nic nečekejte a zavolejte na Centrální dispečink IDS JMK. Telefonní číslo 5 4317 4317 si můžete uložit do mobilního telefonu, ale měli byste ho najít na každé zastávce např. na označníku. Pokud to situace dovolí, dispečer může řidiči autobusu nařídit, aby se pro Vás vrátil.
Dosud se také občas stává, že při menším zpoždění vlaku (cca 10 minut) autobusový přípoj nepočká a odjede bez přestupujících cestujících. Pokud se dostanete do této situace, určitě ji vždy co nejdříve oznamte (nejlépe emailem) společnosti KORDIS (koordinátor IDS JMK), prostřednictvím oficiální kontaktní adresy info@kordis-jmk.cz. Pokud se navíc jednalo o poslední spoj nebo pokud jede následující spoj až za delší dobu (např. 2 hodiny), rovněž volejte na Centrální dispečink IDS JMK.
Hluk od spolucestujícího...
Obtěžuje-li Vás někdo ve vlaku hlukem, např. hlasitou hudbou, která se line z reproduktoru nebo sluchátek, nestyďte se sami dotyčného požádat, aby si hlasitost produkce upravil do přijatelných mezí (osobní zkušenost praví, že dotyčný vždy vyhoví). Také se můžete obrátit na průvodčího, který by měl sjednat nápravu. V krajním případě může dotyčného i vyloučit z přepravy, neboť porušuje smluvní přepravní podmínky.