Internetové objednávání na radnici

MUKurim

Od poloviny února je na internetových stránkách města Kuřimi spuštěna nová aplikace, která umožní občanům objednat se k vyřízení dokladů a registraci vozidel po Internetu. Občanské průkazy, cestovní doklady, řidičské průkazy a agendu týkající se registru vozidel si tak nyní mohou občané vyřídit bez dlouhého čekání. Služba je dostupná i telefonicky přes podatelnu městského úřadu.


 


Internetové objednávání se týká agend vyřizování dokladů, tedy občanských průkazů, cestovních dokladů, řidičských průkazů, a přepážek registru vozidel. Občan se nyní může na internetových stránkách města v odkazu rezervační systém - objednavky objednat na den i hodinu, kterou si vybere. Na jeho e-mail mu následně přijde PIN kód, který zadá do terminálu na radnici v době, kdy se objednal. Doba pro vyřízení žádosti je stanovena s časovou tolerancí v rozmezí 15 minut před objednaným časem a 15 minut po objednaném čase. Objednaný občan tak má celou půl hodinu času, během které se může k vyřízení své záležitosti na úřad dostavit.


Po příchodu na příslušné pracoviště si pak občan zvolí na dotykovém terminálu možnost „KLIENTI OBJEDNANÍ Z INTERNETU“ a zadá zaslaný PIN kód. Na terminálu obdrží pořadový lístek se speciální číselnou řadou, který bude automaticky předřazen před ostatní čekající. Občan objednaný přes Internet tak bude obsloužen okamžitě v případě, že je přepážka volná, nebo v momentě kdy bude odbaven klient, který právě jedná na přepážce.


Pokud se však klient dostaví mimo smluvenou dobu, nebude možné jeho zařazení do číselné řady a musí zvolit klasický způsob, tedy bude mu přiděleno nejbližší volné pořadové číslo.


Prakticky to vypadá tak, že se občan objedná na vyřízení občanského průkazu na 9. hodinu. Přijde tedy na městský úřad mezi 8,45 a 9,15 hodin, na daném pracovišti zadá na terminálu PIN kód a bude, pokud je přepážka volná, ihned obsloužen, případně okamžitě po odbavení klienta, který momentálně jedná na přepážce. Pokud se však občan zpozdí a přijde na úřad až v 9,30 hodin v případě, že byl objednán už na 9. hodinu, systém mu už neumožní PIN kód zadat a nemůže být tedy přednostně obsloužen.


V případě telefonického objednávání, občan zavolá na podatelnu městského úřadu na tel. 541 422 311 a požádá referentku o objednání na určité pracoviště ve stanovený čas. Referentka jej v případě, že bude volno, do systému zaregistruje a sdělí mu přidělený PIN kód telefonicky.

Kuřimská radnice se zavedením nového internetového objednávání snaží rozšířit svoje služby. Nový systém internetového objednávání umožní občanům vyřídit si osobní doklady a agendu na registru vozidel v čase, který si sami naplánují, a bez čekání.


 


17.2.2014 20:18:33 - aktualizováno 7.7.2014 22:40:23 | přečteno 5394x | Bc. Soňa Šmahelová

Občan

 
2021 © Město Kuřim
webdesign by Miroslava Kolářová Šulcová
Publikační a redakční systém Public4u © 2000-2021
load